PENAWAR, PUNCA DAN GEJALA UNTUK MASALAH KEPUTIHAN WANITA. HAPUSKAN BAKTERIA DAN KULAT INI DENGAN PROTECUR100 DAN NEIBAC5

Order Now!
Prevention Better Than Cure…
Call: +6012 4102368

Masalah keputihan pada wanita merupakan isu yang biasa.  Keputihan adalah normal tetapi jika mempunyai bau atau disertai dengan rasa gatal, kesakitan, bertukar warna ia mungkin satu perkara yang membimbangkan.

Pada dasarnya, sel dan cecair yang keluar melalui faraj adalah untuk melindungi dan menjaga faraj supaya bersih. Namun jika ada yang tidak normal mengenai keputihan vagina, ia mungkin disebabkan oleh sebab-sebab berikut:

1. Vaginosis bakteria: Ini berkaitan terdapatnya keradangan vagina dan pertumbuhan bakteria yang membiak di dalam faraj. Pembiakan yg terlalu cepat ini akan mengganggu keseimbangan semulajadi vagina yang membawa kepada keadaan menjadi tidak normal.

2. Jangkitan Yeast: Ini satu lagi salah satu punca keputihan diiringi oleh keperitan, kegatalan dan keputihan. Ini juga dikenali sebagai kandidiasis dan biasa menyerang kaum wanita.

3. Cervicitis: Cervicitis adalah keadaan ini yang serviks mendapat radang atau serangan bakteria dan menyebabkan jangkitan berlaku.

4. Vaginitis: Keradangan faraj dipanggil vaginitis yang disebabkan olehketidakseimbangan bakteria dalam faraj. Vaginitis boleh disebabkan oleh yeast, bakteria, atropik atau jenis trichomoniasis.

5. Ketuat / Warts: Ketuat pada kemaluan adalah salah satu jenis penyakit kelamin dan boleh menyebabkan masalah keputihan berlaku.

6. Gonorrhea: Jangkitan ini boleh menjejaskan pangkal rahim pada wanita.

7. Kelamin penyakit: STD diperolehi semasa hubungan seksual dan ia boleh menyebabkan keputihan.

8. Penyakit Radang Pelvik: Ini adalah jangkitan pada organ-organ peranakan dalam sistem tubuh wanita. Ini juga salah satu penyebab dimana vagina akan mendapat jangkitan keputihan.

Di atas adalah punca-punca masalah keputihan dan ia akan menunjukkan tanda-tanda berikut:

  • Keputihan yang tidak normal,
  • Bau busuk atau hanyir dari faraj,
  • Kegatalan,
  • Kemerahan,
  • Rasa bahang panas pada faraj,
  • Sembelit,
  • Senggugut,
  • Sakit kepala,
  • Pendarahan yang tidak berkaitan dengan tempoh ,
  • Mengeluarkan sesuatu yang cheesy, kehijauan atau kekuningan
  • Dan keputihan tebal.
Jika anda mempunyai salah satu dari mana-mana gejala keputihan diatas, maka dengan itu anda perlu berjumpa doktor untuk pemeriksaan dan mencuba rawatan remedi semula jadi dirumah untuk membantu dalam menangani masalah ini.

Mengamalkan remedi semulajadi dirumah akan lebih membantu untuk membawa sedikit kelegaan dan ia merupakan cara yang amat berkesan dan selamat bagi merawat keadaan ini. Antara remedi rumah asli adalah seperti berikut:

1. Biji halba: Rebus biji halba dalam air, masukkan protecur100 beberapa titik dan biarkan untuk seketika. Gunakan untuk mandi basuh. Selepas itu semburkan Neibac5 untuk menghindarkan bakteria membiak dan memberikan keselesaan pada vagina.

2. Beras: Ambil sedikit air beras semasa memasak nasi, masukkan protecur100 dan minum air ini seberapa kerap.

3. Biji ketumbar: Ini adalah salah satu remedi semulajadi yang digunakan untuk mengubati masalah keputihan bagi wanita. Rendam biji ketumbar sedikit di dalam air yang telah dimasukkan beberapa titik Protecur100, biar semalaman dan minum air ini pada waktu pagi.

4. Pisang: Kerap makan pisang dikatakan membantu dalam keadaan ini.

5. Neibac5: Sembur Neibac5 pada tampon sebelum memasukkannya kedalam faraj.

*Cara yang paling mudah, ringkas dan berkesan serta mempunyai banyak ujikaji dari beberapa saintis ternama dunia adalah dengan mengamalkan Protecur100 dan Neibac5 sahaja sebagai rawatan semulajadi di rumah tanpa merosakkan flora baik vagina.*

Order Now! Prevention Better Than Cure... Call: +6012 4102368
Photos: Google Search
Tell a Friend and Get a Gift!

Follow me!